Opera de trei parale
de Bertolt Brecht
Traducere: Isaiia Răcăciuni, Ion Cantacuzino și Gelu Colceag
Opera de trei parale
de Bertolt Brecht
Traducere: Isaiia Răcăciuni, Ion Cantacuzino și Gelu Colceag
Regie:
Muzica:
Kurt Weill
Scenografie:
Coregrafie:
Roxana Colceag
Asistent coregrafie:
Alina Petricä
Conducător muzical:
Marius Leau
Pregătire muzicală:
Ligia Dunä
Antrenament vocal:
Elena Moroșanu
Lighting design:
Laurențiu Iordache
Asistent lighting design:
Alexandru Stănescu,Iulian Pătrașcu
Sound design:
Bogdan Gadola, George Puiu
Video design:
Mircea I. Anca
Asistent regie:
Patricia Katona
Producător delegat:
Mădălina Ciupitu
Regia tehnică:
Andi Tuinea, Costi Lupșa
Sufleor:
Ana-Maria Barangă,Tatiana Oprea
Durata: 3 h / Pauză: 15 min
În Soho, cartierul londonez al teatrelor de revistă, seducătorul gangster Mackie-Șiș se bucură din plin de cuceririle sale ducând la altar pe Polly, fiica lui Peachum ‒ „regele” cerșetorilor. Simțindu-și afacerea în pericol, soții Peachum pornesc un „război” împotriva temutului interlop care, cu ajutorul poliției, e întemnițat și condamnat la moarte prin spânzurare. Ca prin minune, Mackie este salvat de un ordin de grațiere al Reginei proaspăt încoronate, care îl primește în rândul nobilimii, numindu-l Cavaler!
Montată pentru prima dată la Teatrul Schiffbauerdamm din Berlin, în 1928, „Opera de trei parale”, scrisă de Bertolt Brecht pe muzica lui Kurt Weill, ‒ satiră usturătoare îndreptată împotriva societății burgheze corupte ‒ cucerește de la primele acorduri muzicale devenind una dintre cele mai cunoscute și jucate creații ale culturii germane.
Prezent în mijlocul marilor probleme ale vieții europene, proeminentul dramaturg și teoretician aduce în atenție probleme de stringentă actualitate propunând soluții din poziția revoluționarului și a reformatorului de teatru. Celebrele song-uri, cuplete intercalate în text și cântate de diferite personaje, cu un pronunțat accent de denunțare și rechizitoriu, comentând faptele și exprimând o atitudine, vin să susțină celebra teorie brechtiană a distanțării critice a spectatorului.