Wizz Air este liderul zborurilor low-cost din România și probabil ai zburat deja cu ei în vacanță înainte să citești acest material.
Dacă însă nu ai avut ocazia să zbori low-cost până azi, dă-ne voie să-ți explicăm cum funcționează: prețul biletului este unul destul de mic (dacă ai noroc, nu întotdeauna) iar serviciul oferit este unul destul simplu și fără beneficii suplimentare. Practic, în prețul biletului de avion primești un loc pe scaun (alocat aleator de Wizz Air la checkin-ul online) și un bagaj foarte mic, cum ari fi un rucsac, geantă sau troler 40x30x20 cm (dimensiuni maxime). Iar dacă îți dorești în plus orice altceva, cum ar fi să-ți alegi tu locul în avion, check-in la aeroport, un bagaj mai mare de cabină sau de cală, îmbarcare prioritară sau mâncare … ei bine, toate astea sunt servicii opționale, care trebuie plătite separat. Iată de ce, adesea, cei care călătoresc low-cost pentru prima dată, rămân cu un gust amar în urma acestei experiențe.
Am scris acest material special ca sa te învățăm ce trebuie să faci ca să ai o experiență cât mai OK atunci când zbori low-cost, în special cu Wizz Air.
Nu te aștepta la confort și multă amabilitate!
Wizz Air este o linie aeriana low-cost care vinde un serviciu de transport ieftin. În avioanele lor spațiul este limitat iar scaunele sunt destul de înghesuite și uneori fixe (spătarul nu se lasă pe spate). De asemenea, personalul este relativ redus și foarte ocupat cu operarea zborurilor, astfel încât nu au mai deloc timp pentru amabilitate sau flexibilitate excesivă.
Dacă dorești servicii suplimentare, cum ar fi să-ți alegi locul pe scaun, bagaje suplimentare sau îmbarcare prioritară, îți recomandăm să le cumperi și să le plătești odată cu biletul de avion propriu zis. Modificările ulterioare pot fi dificile și pot presupune costuri suplimentare. Chiar și telefonul de contact al companiei este cu taxă.
Fă-ți check-in online și tipărește-ți singur boarding pass-ul (permisul de îmbarcare)
Poți face asta cu 30 de zile înainte de data zborului, și până la 3 ore înainte de zbor. Poți să faci check-in la aeroport da numai contra cost iar taxa este destul de mare (30 Euro pe pers. la ghișeu sau 10 Euro pe persoană online, cu mai puțin de 3 ore înaintea zborului).
Fii atent la dimensiunile bagajului:
Prețul biletului include un singur bagaj de mana Wizz cu dimensiuni destul de reduse: 40x30x20 cm. Dacă vrei un bagaj mai mare îți recomandăm să-ți cumperi serviciul Wizz Priority care include și un bagaj de mână mare, cum ari fi un troler 55x40x23 cm (dimensiuni maxime acceptate).
Nu te prezenta la îmbarcare cu un bagaj mai mare decât dimensiunile acceptate de ei. Se fac verificări prin sondaj și dacă ești prins cu un bagaj mai mare, va trebui să plătești o suprataxă usturătoare de până la 50 Euro.
Dacă ești înalt sau solid, cumpără un loc „premium”.
Poate fi un inconvenient serios să călătorești câteva ore blocat pe un scaun cu spațiu mic la picioare, mai ales dacă ești înalt sau mai solid. Poți însă să cumperi un “loc premium” care are mai mult spațiu la picioare; aceste locuri sunt situate pe rândul din dreptul ieșirilor de urgență și pentru a putea sta aici trebuie să ai minim 18 ani, să fii în formă fizică bună și să vorbești cât de cât limba engleză (pentru a-i putea ajuta pe ceilalți pasageri în cazul unei evacuări). De asemenea, încearcă să ocupi un loc la culoar, care îți permite să-ți întinzi picioarele puțin mai mult decât celelalte locuri.
Pregătește-ți un sendviș de acasă
Mâncarea servită la bordul avioanelor low-cost este adesea scumpă și nu prea gustoasă. Mai bine îți pregătești un sendviș sau o gustare de acasă. Cu băutura e mai complicat, pentru că nu o poți trece prin controlul de securitate. Dar găsești băuturi de cumpărat la automatele din zona comercială a aeroportului, iar prețurile, deși scumpe, sunt mai convenabile decât cele din avion.
Dacă plănuiești să cumperi ceva în avion, pregătește-te cu bani mărunți
Dacă nu ești printre primii clienți, stewardesele pot să rămână fără bani mărunți și să nu-ți primești restul. Ca regulă, poți face cumpărături la bord în Euro și în moneda țării din care se pleacă.
Atenție: serviciul telefonic pentru clienți este cu taxă!
Deși compania Wizz Air face în general o treabă bună la transportul pasagerilor, îți recomandăm să eviți centrul lor telefonic cu orice preț. Cel mai adesea, problema nu va fi rezolvată iar apelul telefonic este foarte scump, fiind taxat cu până la 0,62 Euro / minut.
Alege Wizz Discount Club, dacă zbori frecvent!
Membrii acestui club (există o taxă anuală) primesc automat câte o reducere la orice bilet de avion pe care îl cumpără atât pentru ei înșiși cât și pentru însoțitorii lor. În acest fel poți economisi sume considerabile și practic se merită să plătești taxa de membru oricând cumperi mai mult de 3 bilete de avion pt. tine / însoțitori pe an. Poți plăti taxa pentru a deveni membru pe site-ul oficial Wizz Air.