Te gândești să cumperi o vitrină frigorifică orizontală de capacitate mare sau poate niște vitrine frigorifice verticale?
Este firesc, deoarece aceste echipamente profesionale contribuie major la respectarea standardelor de igienă și sănătate care corespund stocării temporare și manipulării corecte a alimentelor.
Principii de selecție pentru modelele de vitrine frigorifice
Fără niște vitrine de răcire adecvate este dificil să ne imaginăm funcționarea magazinelor de cofetărie, dar mai ales a magazinelor care au ca specific desfacerea de produse alimentare diverse ce necesită stocare la rece. Depozitarea mărfurilor de acest gen ar fi dificilă fără un mobilier specializat care să permită menținerea unor temperaturi suficient de scăzute.
În prezent, există multe vitrine frigorifice diferite pe piață. Atunci când ne confruntăm cu necesitatea de a alege una dintre ele, merită să luăm în considerare ce funcții va trebui ca să îndeplinească un model de vitrină frigorifică sau altul în incinta noastră.
Un alt important criteriu de selecție este intervalul de temperatură al echipamentului frigorific. Acest parametru afectează în mod direct specificul produselor care pot fi stocate în vitrina rece.
Estetica vitrinei frigorifice este la fel de importantă. Mai ales în cazurile în care mărfurile sunt afișate vizibil pentru clienți. Ar trebui să se acorde atenție modelelor de echipamente care vor permite să se creeze cel mai eficient afișaj pentru produsele ce se comercializează
Capacitatea și dimensiunile exterioare ale vitrinei frigorifice sunt și ele puncte de bază când se face alegerea. Capacitatea afectează numărul de produse care se vor putea răci într-un astfel de echipament frigorific. Dimensiunile exterioare (lungime, lățime, înălțime) sunt esențiale deoarece se referă la spațiul disponibil pentru amplasarea unui model de vitrină sau altul.
Care sunt tipurile de vitrine frigorifice cele mai populare?
Cea mai importantă clasificare a vitrinelor frigorifice profesionale se bazează pe utilizarea lor ulterioară, care este evident legată direct de sectoarele alimentare sau nealimentare specifice în care vor fi utilizate. În acest temei, putem împărți vitrinele în anumite subgrupuri de bază:
- vitrine frigorifice de cofetărie și patiserie;
- vitrine refrigerate gastronomice;
- vitrine frigorifice comerciale pentru magazinele alimentare generaliste;
- vitrine frigorifice farmaceutice.
Fiecare dintre ele se distinge prin anumite nuanțe, care le afectează funcționalitatea. De exemplu, vitrinele de cofetărie au cel mai adesea rafturi (polițe) cu unghiuri de înclinare și dispunere reglabile. În acest fel, se poate crea un afișaj eficient și foarte estetic pentru diversele tipuri de prăjituri sau alte delicatese ce urmează a fi vândute.
În cazul vitrinelor frigorifice gastronomice, avem de ales dintr-o varietate de modele care diferă nu numai prin aspect, ci și prin destinație (pentru salate gata preparate, pentru sosuri, pentru tipuri de alimente gătite ce se servesc reci etc).
Vitrinele farmaceutice, pe de altă parte, sunt utilizate pentru a stoca în interiorul lor medicamente și alte feluri de produse farmaceutice. În acest caz, estetica este cea mai puțin importantă, cel mai important criteriu de selecție fiind funcționalitatea vitrinei și posibilitatea organizării convenabile a medicamentelor ce au nevoie de o conservare la rece.
Cum se afișează corect mărfurile într-o vitrină frigorifică?
Organizarea mărfurilor pe categorii
Încercați să organizați rafturile cu articole asemănătoare, lăsând întotdeauna produsele mai mari în partea de jos, astfel încât clientul să să nu fie derutat și să aleagă rapid ce are nevoie de pe raft.
De asemenea, este foarte important să se semnalizeze în mod corespunzător prețurile, să se mențină etichetele corespunzătoare cât mai aproape de produse și, dacă este posibil, acestea să fie diferențiate după culoare (exemplu: etichete portocalii pentru o anumită categorie, etichete verzi fluorescente pentru alta și așa mai departe).
În acest fel, pe lângă facilitarea vizualizării și separării produselor pe categorii prin gruparea naturală a produselor din aceeași clasă, clientul poate înțelege mai bine lista de prețuri afișate clar, evitând chiar greșelile în alegere sau eventuale probleme neplăcute generate de diferențele de preț la casele de marcat.
2. Evidențiați cât mai bine produsele cele mai solicitate de către clienți
Clienții caută adesea anumite mărfuri și, de aceea, lăsând produsele cu o cerere mai mare pe primele rafturi (pe polițele de sus, de la nivelul privirii lor), se poate facilita căutarea.
Totuși, deși aceasta este o practică obișnuită și recomandată pentru a ușura găsirea de către clienți a produselor pe care le consumă cel mai mult, nu trebuie să uităm nici de produsele noi sau la promoție.
Idealul este să se evidențieze acest lucru pe rafturile vitrinei frigorifice, astfel încât clientul, atunci când localizează un produs nou pe o anumită poliță, să înțeleagă că există produse similare lângă acesta, care merită și ele testate.
Găsești o gamă variată de vitrine frigorifice profesionale de top la prețuri foarte bune pe tcromania.com. Intră chiar acum pe site ca să le analizezi performanțele deosebite!