Top beneficii extrasalariale pe care angajații de top le caută în anul 2023

by Redactia B24FUN

Anul 2023 aduce schimbări semnificative pe piața muncii, iar echilibrul dintre viața personală și cea profesională, precum și felul în care organizațiile se raportează la menținerea acestui echilibru ocupă un rol important între interesele angajaților. 

Beneficiile extrasalariale pe care companiile le oferă trebuie să reflecte nevoile curente ale forței de muncă, astfel încât acestea să încurajeze satisfacția și productivitatea angajaților. Iată care sunt beneficiile pe care angajații de top le caută în anul 2023.

Un stil de lucru care combină modul work from home cu interacțiunile directe cu echipa

Schimbările provocate de pandemie au transformat munca de acasă într-o necesitate, iar angajații au învățat, de-a lungul timpului, să interacționeze și să-și desfășoare activitățile exclusiv online. Totuși, prea mult timp petrecut în mediul online și privarea de interacțiuni față în față pot dăuna echilibrului emoțional al unei persoane.

Deși este o soluție confortabilă și extrem de eficientă, munca de acasă poate avea repercusiuni asupra sănătății emoționale, iar angajații au înțeles acest aspect. Astfel, echilibrul dintre a lucra din confortul propriei case și interacțiunile față în față devine o cerință imperativă pentru desfășurarea optimă a activității profesionale.

Pentru a evita probleme precum anxietatea socială sau dificultatea de a lega relații cu ceilalți, interacțiunea fizică reprezintă o necesitate. Tehnologia trebuie să reprezinte o completare a spațiilor de lucru fizice, iar acest lucru explică nevoia angajaților de a beneficia de locuri dedicate socializării și petrecerii timpului liber.

Angajații își doresc de la angajatori condiții mai bune de lucru, spații verzi în apropierea biroului, zone pentru activități de recreere sau restaurante în proximitatea locului de muncă, după cum arată un sondaj Genesis Property, compania fondată de Liviu Tudor. Astfel de campusuri în extensia biroului ajută angajații să se integreze mai ușor în colectiv, să economisească timp și să mențină un echilibru optim între viața personală și cea profesională.

Prin urmare, deși munca de acasă rămâne o opțiune pentru mulți angajați, aceștia recunosc necesitatea interacțiunilor față în față. Astfel, flexibilitatea unui sistem de lucru hibrid și spațiile dedicate socializării sunt un beneficiu apreciat de către salariați.

Spații de lucru care îmbină socializarea cu munca și productivitatea

Peste jumătate dintre angajații români sunt de părere că interacțiunea dintre colegi, în afara biroului, sporește productivitatea și coeziunea la nivel de echipă. 

Nu doar relaționarea legată de muncă este importantă pentru salariați, conform studiilor, ci și activitățile desfășurate într-un cadrul informal, care au rolul de a crea conexiuni și de a contribui la evoluția personală și profesională.

Totodată, starea de bine a angajaților și unitatea la nivel de echipă influențează productivitatea muncii. Salariații nu își doresc doar spații de birouri funcționale, ci și facilități care să încurajeze socializarea și interacțiunea.

Beneficii care încurajează dezvoltarea personală 

Angajații nu mai privesc locul de muncă ca pe un simplu generator de venituri sau un instrument prin care să-și asigure traiul de zi cu zi. Ceea ce salariații valorizează este investiția companiei în dezvoltarea lor personală și profesională. Această evoluție este benefică atât pentru angajat, care își construiește o carieră solidă, cât și pentru organizații, care beneficiază de forță de muncă talentată și productivă.

Ședințele de coaching sau programele de dezvoltare oferă angajaților un spațiu sigur în care să exploreze obiectivele personale și profesionale, primind îndrumare și susținere permanent. Salariații își pot dezvolta abilități de leadership, pot învăța cum să-și gestioneze eficient timpul sau cum să facă față perioadelor stresante, evitând suprasolicitarea. Deși nu sunt adresate unui domeniu specific, astfel de inițiative sunt extrem de apreciate de către angajați.

Pentru că fiecare domeniu de activitate este supus schimbării și evoluției constante, cursurile de specializare pot fi un alt instrument relevant în susținerea dezvoltării personale a angajaților. Organizațiile pot oferi programe și cursuri relaționate cu domeniul de activitate al angajaților, care să-i susțină în deprinderea unor noi abilități și să-i ajute să rămână informați și la curent cu tendințele din piață.

Pe de altă parte, furnizarea unui buget individual pentru dezvoltarea personală a angajaților le permite acestora să aleagă singuri resursele de învățare relevante pentru dezvoltarea lor, oferindu-le flexibilitate și autonomie în gestionarea propriilor nevoi.

Piața muncii se află într-o continuă schimbare, iar nevoile angajaților se schimbă constant. Pentru a crește satisfacția la locul de muncă și pentru a se bucura de angajați productivi, organizațiile trebuie să se adapteze în permanență cerințelor salariaților, oferind beneficii extrasalariale care aduc o valoare reală în viața profesională și personală a acestora.

Sursă foto: Shutterstock

0 comentariu

Citeste in continuare