Un produs cosmetic este în general definit ca „orice substanță sau preparat pentru uz uman în scopul curățării, înfrumusețării sau modificării aspectului, în mod obișnuit și include produse de toaletă personale (cum ar fi șampoane și loțiune), produse de înfrumusețare și parfumuri”. Anumite produse (de exemplu, șamponul anti-mătreață) care sunt clasificate ca produse cosmetice în alte țări (de exemplu, în UE) pot fi reglementate ca medicamente de vânzare peste hotare (în SUA) sau produse terapeutice (în Australia) sau medicamente fără prescripție medicală (în Canada). Industria cosmetică din România este una dintre cele mai cunoscute industrii din străinătate. Brandurile românești și-au câștigat reputația prin produse cosmetice bune. De fapt, calitatea produselor este principalul argument de care se interesează românul când intenționează să cumpere produse de îngrijire personală. Așa rezultă și din sondajele efectuate în ultimul timp pe această temă, respectiv obiceiuri de consum ale românilor în materie de îngrijire personală și înfrumusețare. Săpunul, pastă de dinți, gelul de dus, șamponul și deodorantul sunt produsele de îngrijire personală cumpărate cel mai frecvent de către români.
Desigur, au apărut și analize potrivit cărora românii ar fi „certați” cu toate acestea. Totuși, cam ce își cumpără românii când vine vorba despre igienă personală este interesant de știut. Spre exemplu, potrivit sondajelor, românii folosesc foarte des parfumul. Astfel, din totalul respondenților, peste 94% cumpără măcar un parfum într-un an. Sondajul de opinie „Obiceiurile de consum ale românilor privind produsele de îngrijire personală și casnice” a fost realizat în mediul online, la solicitarea ImportDirect.ro, la finalul lunii martie 2019, pe un eșantion de 1.826 de respondenți, cu vârste peste 18 ani, din mediul urban (marja de eroare a sondajului este de +/- 2%). Se spune că numai apa și săpunul sunt suficiente pentru a fi curat. E adevărat, dar industria cosmetică a evoluat și putem fi mai mult decât curați!
Ce produse de igienă personală folosesc românii
1.Săpun și pastă de dinți – 7 din 10 români din mediul urban cumpără săpun și pastă de dinți cu frecvența lunară și circa 1% din totalul respondenților declara că nu cumpără deloc aceste tipuri de produse de-a lungul unui an.
2. Ața dentară plus apa de gură – 78% dintre români cumpără cel puțîn o cutie de ață dentară și/sau o apă de gură anual. Doar 22% fac aceste achiziții cu frecvența lunară. Periajul dinților este un mod eficient de îndepărtare a plăcii alimentare de pe suprafețele dinților. Cu toate acestea, nu este o modalitate foarte bună de a scăpa de alimentele care se află între dinți sau sub linia gingiilor. În acest caz, folosirea aței dentare devine eficientă – o modalitate accesibilă și rapidă de a elimina particulele alimentare pe care nu le poate atinge o periuță de dinți. De asemenea, apa de gură reprezintă un mod mai activ de a îndepărta un eventual miros neplăcut al gurii.
3.Gelul de duș – este un produs cumpărat lunar de aproape 60% dintre români. Diferențiat în funcție de sexe, gelul de duș este un produs cumpărat lunar mai mult de femei 64%, versus 54% bărbați. Care este diferența dintre săpunul lichid și gelul de duș? Deși sunt ambele produse de curățat lichide utilizate pe corp, diferența principală dintre cele două este cea texturală. Gelul de duș are o consistență fermă, în timp ce săpunul lichid nu.
4. Șamponul – este un produs cumpărat mai des de femei. 62% dintre femei cumpără șampon lunar, față de doar 53% dintre bărbați. Șamponul este un produs de bază pentru îngrijirea părului, reprezentând cel mai mare segment de produse cosmetice pentru îngrijirea părului. În prezent, produsele care vizează promovarea igienei și a curățeniei au ca scop îndepărtarea mirosurilor și a bacteriilor care provoacă aceste mirosuri de pe suprafața corpului uman.
5. Deodorantul de tip spray, roll-on sau stick – este printre produsele cele mai achiziționate de către români. 56% cumpără lunar, iar aproape 2% afirmă că nu cumpără deloc astfel de produse. Spray-urile sunt foarte populare, la nivel mondial, încă din 1965 și sunt alegerea incontestabilă numărul unu în rândul consumatorilor. Rezultatul pulverizării la apăsarea unui buton este convenabil și asigură o distribuție ideală a ingredientelor active și hrănitoare.
6. Balsam sau masca de păr – 40% dintre bărbați nu cumpără niciodată astfel de produse, în timp ce 39% dintre femei cumpără balsam sau mască de păr cu frecvența lunară. Balsamurile cu ingrediente ușoare de hidratare, cum ar fi Vitamina E, uleiul de Argan și Vitamina B5, plus antioxidanți protectori reprezintă o alegere pe care toți o preferă.
7. Fixativul și spuma de păr – nu sunt esențiale pentru români, se pare. Peste 36% nu cumpără într-un an niciun astfel produs. Cu atât mai mult pentru bărbați, unde peste 49% afirmă că nu fac astfel de achiziții. Uneori ei consideră că cele două nu fac parte dintr-o…dietă sănătoasă pentru păr. Chiar dacă sunteți o persoană care, de obicei, nu folosește cele două produse, acestea pot repara părul deteriorat, pot reda strălucirea și pot activa podoaba capilară, potrivit specialiștilor.
8. Voseaua de păr – este achiziționată de peste 20% dintre români, cu o frecvență de 1-3 luni, în timp ce aproape jumătate dintre români (46%) nu cumpără deloc un astfel de produs. Colorarea părului sau vopsirea părului este o practică totși destul de întâlnită la români. Principalele motive ale acestui lucru sunt desigur cosmetice: acoperirea părului cenușiu sau alb, schimbarea unei culori considerate mai la modă sau mai de dorit sau restabilirea culorii părului inițial după ce a fost decolorată prin procese de coafură sau albire.
9. Cremele de mâini – sunt folosite atât de femei, cât și de bărbați. 27% dintre femei și 21% dintre bărbați cumpără lunar cel puțin un produs din această categorie. Mâinile noastre dezvăluie vârsta mult mai ușor decât tenul și se pare că românii știu foarte bine acest lucru. Deci românii folosesc regulat o cremă de mâini de bună calitate.
10. Loțiunea și laptele de corp – sunt mai ales preferate de femei. Cele mai multe, adică aproape 35%, cumpără cu o frecvența de 1-3 luni. Aproape 14% dintre femei și 48% dintre bărbați nu cumpără niciun astfel de produs în decursul unui an. Indiferent dacă cumpărați de obicei produse de piele ecologică sau produse sintetice, vă puteți întreba care este diferența dintre loțiune și cremă. Până la urmă, arată la fel; le pui amândouă pe pielea ta, deci sigur, ele fac același lucru? Credeți sau nu, atât loțiunea, cât și crema servesc unor scopuri diferite și cel mai bine ar fi să descoperiți ceea ce sunt pentru a vă asigura că veți obține cât mai multe dintre beneficiile posibile.
Despre piața mondială a produselor cosmetice
Piața mondială a produselor cosmetice a fost evaluată la aproximativ 532 miliarde USD în 2017 și este de așteptat să ajungă la aproximativ 863 miliarde USD în 2024, crescând cu puțin peste 7% între 2018 și 2024. Zion Market Research a publicat în 2018 un raport intitulat „Cosmetic Products Market by Product – Perspectiva globală a industriei, analiză și prognoză cuprinzătoare, 2017 – 2024” (care a inclus produse pentru îngrijirea pielii, produse pentru îngrijirea părului, parfumuri, produse pentru îngrijirea personală și produse pentru îngrijirea orală, creme, loțiuni, unguente, tablete, pulberi, geluri, produsele cosmetice online, saloane de înfrumusețare, magazine de specialitate, vânzare directă, magazine universale, farmacii și supermarketuri, pe regiuni (America de Nord, Europa, Asia Pacific, America Latină și Orientul Mijlociu și Africa). Potrivit raportului, piața mondială a produselor cosmetice a fost evaluată la aproximativ 532 miliarde USD în 2017 și este de așteptat să ajungă la aproximativ 863 miliarde USD în 2024, crescând la un CAGR cu puțin peste 7% între 2018 și 2024.
Vânzările de produse de îngrijire personală și produse de înfrumusețare sunt în creștere și sunt proiectate să înregistreze o creștere de la 3,5 la 4,5% între 2015 și 2020. Se preconizează că va ajunge la 500 de miliarde USD până în 2020. Asia Pacific reprezintă o pondere majoră la nivel global personal industria de îngrijire; cererea din ce în ce mai mare în regiune este atribuită populației sale mari. S-a considerat că în SUA cererea populației spaniole (în creștere) de mărci de îngrijire personală de lux va escalada culmile. Industria produselor cosmetice sau a produselor cosmetice este unul dintre sectoarele care au rămas neafectate, în ciuda fluctuațiilor din economie. Vânzările de produse cosmetice au menținut un anumit volum pe tot parcursul produselor sale. Vânzarea poate fi atribuită utilizării crescânde și consecvente a produselor, în special de către bărbați și femei. Companiile de îngrijire personală își pun produsele la dispoziție online la prețuri competitive. Internetul are un impact asupra fiecărei categorii de afaceri, fie că este vorba de produse deodorante sau de bărbierit. Clienții sunt dispuși să achiziționeze mărfurile care pot veni direct la ei prin vânzare cu amănuntul online.
Numeroși clienți sunt preocupați de impactul asupra mediului al mărfurilor pe care le utilizează. Astfel, producătorii își atrag potențialii consumatori prin publicitatea produselor lor organice și durabile. Aceste caracteristici sunt chiar evidențiate pe etichetele produselor și cresc popularitatea mărcii lor. Mai mult, o componentă etică a industriei implică preocupările clienților cu privire la testarea produselor pe animale. Producătorii au grijă de toți acești factori pentru promovarea produselor lor și profită de avantajele unei astfel de industrii lucrative. Piața globală de produse cosmetice este clasificată ca produse pentru îngrijirea pielii, produse pentru îngrijirea părului, produse cosmetice pentru culori, parfumuri, produse pentru îngrijirea personală și produse pentru îngrijirea orală. Se anticipează că produsul pentru îngrijirea pielii va domina piața mondială a produselor cosmetice în perioada de prognoză datorită multiplelor sale variante, cum ar fi demachiantul, depilatoarele, îngrijirea mâinilor și îngrijirea feței. Se estimează că cei care comercializează geluri de păr vor înregistra, la nivel mondial, câștiguri maxime în intervalul de timp prognozat datorită creșterii adoptării produsului (gel de păr) la tineri.