Toleranța zero față de pandemia din China a epuizat pe toată lumea. Au început proteste prudente, iar guvernul chinez începe să ridice restricțiile. Vechile lanțuri sunt rupte în multe privințe, cei care încep să formeze altele noi au șanse de succes în afaceri.
Nu există instrucțiuni despre unde să începeți, dar există companii care vă vor ajuta
Un caz deosebit pentru afaceri, când transportatorii au rămas fără transport și sunt extrem de interesați de clienți noi. Nimeni nu va transporta gratis, iar volumele încep să crească, dar în România s-au golit multe nișe, care pot fi umplute cu un profit decent:
- Riscurile de nerespectare a termenelor (sau de refuz) de aprovizionare au scăzut semnificativ față de nivelul de la începutul anului 2022;
- Aproape toți producătorii chinezi sunt interesați de creșterea volumelor și de noi cumpărători;
- Sancțiunile au eliberat capacitatea de producție și forța de muncă în China, reducând costul multor bunuri.
Este timpul ca oamenii de afaceri începători să acorde atenție posibilității unui început rapid, practic fără riscul de a pierde investiția. Multe companii de transport au proceduri simplificate, astfel încât să poți începe cu o cumpărătură pentru uz personal.
Experiența pozitivă a cooperării va arăta perspectivele și, în ciuda termenelor mai lungi (transportul aerian este mai rapid decât opțiunea cu mare), veți aprecia literalmente beneficiile cu portofelul dumneavoastră.
Găsiți un produs profitabil și plasați o comandă, restul se va face prin logistică
Mecanismele de verificare a furnizorilor și prețurilor (precum și problemele vamale) în companii de renume au fost elaborate de mult timp. Practica consolidării mărfurilor în containere cu diferită marfă a fost asigurată de restricțiile din 2020, așa că cumpărarea chiar și a unei cantități mici de mărfuri nu este o problemă. Vi se va cere să selectați un produs, să îl comandați și să plătiți, indicând opțiunile de livrare preferate (costul final al achiziției depinde de aceasta). Și un tratat cu logisticienii care:
- Vor verifica documentele, vor face o poză a mărfurilor (vor verifica, dacă este posibil, și pe ea), vor pregăti pentru expediere;
- Vor aproba cu dumneavoastră traseul, termenii și costul de livrare.
Vama, asigurarea și alte formalități nu vă vor afecta. Având în vedere că în toamna lui 2022, prețul mediu al mărfurilor din China este cu 25-30% mai mic decât al celor care vin prin canale tradiționale sau omologii europeni, aceasta este o modalitate excelentă de a face bani.
Nu merită amânat, volumele de achiziții încep să crească, iar capacitatea coridoarelor de transport crește lent, ceea ce va duce la un deficit de „containere” gratuite în mai 2023. Mai exact, întregul lanț, deoarece după o perioadă de nefuncționare, nu toți armatorii sunt pregătiți să-și pună imediat navele pe liniile din China. Situația va duce la o creștere a costului transportului, așa cum era la jumătatea anului 2021. Asta înseamnă că vor fi mai puține oferte profitabile, dar nu și pentru cei care au stabilit deja o cooperare cu companiile de transport. Ei, de regulă, au propriile lor coridoare și, odată printre clienții lor, te vei regăsi într-o poziție privilegiată.
Deci, nu întârzia, principalul lucru este să găsești partenerul de transport potrivit, iar începerea unei afaceri cu mărfuri din China va avea succes.