Conform legislației europene, zborurile întârziate sau anulate, precum și refuzul la îmbarcare pot fi despăgubite. AirAdvisor, companie cu ani de experiență în reprezentarea clienților păgubiți de companiile aeriene te ajută să poți obține o compensație de la Lufthansa, atât prin înțelegere cu compania aeriană, cât și în instanță.
Conform legislației europene, zborurile întârziate sau anulate, precum și refuzul la îmbarcare pot fi despăgubite. AirAdvisor, companie cu ani de experiență în reprezentarea clienților păgubiți de companiile aeriene te ajută să poți obține o compensație de la Lufthansa, atât prin înțelegere cu compania aeriană, cât și în instanță.
Împreună putem trece prin procedurile intenționat dificile ale companiilor aeriene, până când acestea îți vor returna banii cheltuiți, în acord cu legea și cu reglementările în vigoare. În fiecare pas al demersurilor îți vom explica ceea ce este de făcut și acțiunile pe care le vom întreprinde pentru a te reprezenta cu succes.
Regulamentul CE nr. 261/2004 prevede situațiile în care un pasager poate primi în mod justificat compensații de la operatorul de zbor. Iată care sunt acestea:
- • Zborul trebuie să fie unul regulat, fie dintr-un stat membru UE, fie operat de către o companie europeană sau pleacă dintr-o țară terță într-o țară UE.
- • Nu ai primit nicio compensație.
- • Să fi prezentat o rezervare confirmată pentru acel zbor.
- • Să te fi prezentat la ora stabilită, iar dacă aceasta nu a fost specificată, atunci să fi fost cu minimum 45 de minute înainte de îmbarcare.
Același regulament precizează care sunt condițiile pentru care un zbor este considerat întârziat: ora de decolare este amânată cu minimum două ore pentru zborurile de până în 1500 km, cu minimum trei ore în cazul zborurilor cu o distanță cuprinsă între 1500 și 3500 de km și cu minimum patru ore atunci când distanța zborurilor depășește 3500 de km. Cu alte cuvinte, pentru un zbor intern București – Cluj Napoca, vei primi o despăgubire de 250 de euro, pentru un drum București – Berlin vei primi 400, iar dacă mergi Amsterdam – New York, atunci vei primi o despăgubire de 600 de euro.
În cazul întârzierilor mai mari de cinci ore, ești îndreptățit să primești costul ramburs al biletelor într-un termen de șapte zile, iar dacă avionul a întârziat minimum trei ore la aterizare, fără un motiv de forță majoră (vreme rea, greve sau alte mișcări politice și sociale sau riscuri de securitate), poți cere despăgubiri. Însă compania aeriană va fi exonerată atunci când întârzierea a avut loc din vina ta.
Care sunt condițiile pentru primirea compensației
Compensațiile se acordă în cazul refuzului de îmbarcare la un zbor Lufthansa, cu toate că ai avut, în prealabil, o rezervare confirmată. Aceste compensații includ:
- • Bilet de avion către destinația aleasă cu un zbor proxim.
- • Transport alternativ plătit de companie.
- • Rambursarea costului.
În aceste condiții, Lufthansa mai este obligată să îți asigure strictul necesar, și anume: alimente și băutură, două apeluri telefonice, cazare și transport la și de la hotel.
Sume pe care Lufthansa trebuie să le plătească drept compensație
Sumele pentru despăgubire de zbor întârziat sau anulat Lufthansa se calculează în funcție de distanța zborului. Pentru zboruri de până la 1500 de km se oferă 250 de euro, pentru 1500 km – 3500 km compania datorează 400 de euro iar în cazul zborurilor mai mari de 3500 de km, ești îndreptățit să primești 600 de euro.
Condițiile pentru care un zbor anulat Lufthansa nu va fi compensat sunt următoarele:
- • Ai fost anunțat de către companie cu minimum 14 zile înainte de zbor.
- • Ți-a fost trimisă informarea despre zbor cu 7-14 zile înainte de decolare,
- • ți-a fost oferit un zbor alternativ, acesta decolează cu maximum două ore diferență față de zborul inițial iar aterizarea va avea loc la maximum patru ore față de ora programată inițial.
- • Ai fost informat cu șapte zile înainte de plecare, zborul alternativ nu decolează la mai mult de o oră de la zborul inițial și nu aterizează la mai mult de patru ore de la momentul programat.
Ce se întâmplă cu bagajele pierdute sau deteriorate
Dacă bagajul tău a fost pierdut de către Lufthansa, ai dreptul să primești o despăgubire care nu depășește 1000 de euro. În cazul bagajului întârziat, compania are la dispoziție 21 de zile să le găsească pentru a ți le preda. După aceea, poți cere compensații. La fel se întâmplă și în cazul cazul bagajelor care au fost deteriorate din vina operatorului.
Cu ajutorul AirAdvisor procesul de despăgubire zbor întârziat sau anulat Lufthansa devine mult mai facil. AirAdvisor, companie specializată în obținerea compensațiilor pentru zboruri anulate, face toate demersurile pe lângă operatorul de zbor în numele tău, iar tu vei ști că îți poți recupera banii fără să te complici.