Spre deosebire de autoturisme si camioane, anvelopele pentru motociclete sunt elemente de consum, si mult mai importante decat benzina, uleiul sau un filtru de aer. Modelele de cauciucuri moto oferite de magazinul online e-pneu.ro joaca un rol foarte important in asigurarea nu numai a calitatii, ci si a sigurantei in trafic. Magazinul online vinde nu doar anvelope, ci produse de inalta tehnologie fabricate din cele mai moderne materiale. Acest lucru se reflecta partial in costul mai mare al acestui produs. Cauciucurile moto, trebuie sa indeplineasca cerinte evident mai stricte, deoarece punctul de contact are dimensiuni mai mici decat cele ale unui autoturism. In plus, motocicleta are doar doua roti, nu patru.
Caracteristici cheie de proiectare
La baza proiectarii cauciucului moto este cadrul, care la randul sau, este format din straturi de cabluri din fibre sintetice cauciucate care sunt interconectate. Straturile carcasei, asigura rezistenta anvelopei, permitandu-i sa isi pastreze forma initiala, chiar si in conditii de deformare puternica, care apar la viteza mare, precum si in timpul franarii si accelerarii. Mai mult, aceste cauciucuri trebuie sa fie suficient de flexibile pentru ca anvelopele sa-si poata schimba forma in zona de contact cu suprafata carosabilului. De regula, straturile carcasei sunt formate din Kevlar, poliester, nylon sau raion, care sunt apoi infasurate in jurul bazei, chiar la marginea peretelui lateral al anvelopei. In partea superioara a cadrului se afla un strat de cauciuc moale, pe care se aplica un model de rulare. Pe langa cadru, o alta parte laterala a anvelopei, o constituie peretii laterali. Se disting printr-o structura armata, astfel incat cauciucul sa fie tinut la marginea jantei. In plus, modelele tubeless contin un strat interior de cauciuc etans.
Anvelope diagonale si radiale
Toate anvelopele moderne pentru motociclete pot fi impartite in doua tipuri principale – diagonale si radiale. Ambele tipuri indica dispunerea filamentelor de cordon in straturile cadrului. In prezent, cele mai frecvente sunt anvelopele radiale. Anvelopele diagonale sunt considerate acum invechite, deoarece sub influente puternice de deformare, se lungesc, ceea ce duce la o scadere a dimensiunii punctului de contact, si ceea ce, la randul sau, duce la o manipulare si o incalzire deficitare. Anvelopa radiala este lipsita de aceste dezavantaje, deoarece straturile carcasei sunt directionate dintr-o parte in alta. In plus, pe deasupra lor se afla unul sau mai multe straturi de rupere, ceea ce ofera anvelopei o rezistenta crescuta la deformarea dinamica. Ca urmare, a devenit posibila utilizarea compozitiilor din cauciuc mai moi, fara riscul de a reduce rezistenta la uzura. In plus, tehnologiile moderne de fabricare a anvelopelor radiale, au facut posibila dotarea acestora cu un cadru monolit, in care straturile individuale reprezinta un singur element. Aceasta a redus semnificativ greutatea anvelopelor, imbunatatind in acelasi timp stabilitatea directionala.
Acestea sunt doar principalele caracteristici ale anvelopelor prezentate in magazinul online e-pneu.ro.