Cum procedeaza o agentie SEO in cazul unei actualizari majore de algoritm Google?

by Redactia B24FUN

Colaborarea cu o agentie SEO are drept scop sa-ti asigure constant trafic organic semnificativ pentru website-ul tau, care sa fie, ideal, in continua crestere de la o luna la alta.

Aceasta performanta se realizeaza prin actiuni de optimizare off-page aproape zilnice, dar porneste intotdeauna de la trasarea strategiei: intocmirea unui audit si semnalarea tuturor problemelor tehnice spre a fi remediate, efectuarea research-ului de cuvinte cheie, crearea/imbunatatirea arhitecturii de linkuri si a designului site-ului (astfel incat sa fie cat mai corespunzator din punct de vedere UX) si, nu in ultimul rand, optimizarea landing page-urilor din punctul de vedere al continutului.

agentie seo

In continuarea acestor demersuri, in paralel cu optimizarea off-page permanenta, prin crearea si publicarea de articole informative/promotionale menite a fi asociate cu site-uri puternice ca influenta in spatiul virtual (pentru brand awareness), o agentie SEO are in vedere si monitorizarea recurenta a rezultatelor – respectiv, a factorilor care ar putea influenta rezultatele.

Unul dintre acesti factori este reprezentat de actualizarile de algoritm pe care Google, cel mai mare si utilizat motor de cautare, le ruleaza periodic. In fiecare an, acesta ruleaza in jur de 500-600 de astfel de actualizari. Desi cele mai multe dintre ele nu au un impact semnificativ asupra performantelor site-urilor, exista si situatii care pot influenta considerabil pozitiile din Google.

Actualizarile importante, daca nu sunt observate in timp si urmate de anumite actiuni ce tin de Search Engine Optimization, pot deseori sa afecteze performanta website-urilor in termeni de vizibilitate in SERPs; si, implicit, a vanzarilor de tip e-commerce, ceea ce intr-un business online si nu numai reprezinta miza finala (cresterea ratei de conversie).

Asadar, ori de cate ori Google va rula o actualizare cu potential impact major, o  agentie SEO vigilenta va actiona astfel pentru clientii sai:

Analiza amanuntita

Avand in vedere ca Google nu ofera niciodata informatii concrete legate de update-urile sale de algoritm, primul pas este monitorizarea cu atentie a schimbarilor de performanta ale site-ului. Uneori pozitiile pot fluctua negativ, alteori pot creste. Deci, exista si update-uri pozitive. In acest sens, inclusiv analiza modului in care competitorii au fost afectati de actualizarea algoritmului va devoala care sunt aspectele avantajate de update si cele care sunt penalizate.

Informare avizata

Desi in Romania nu exista o comunitate solida de specialisti, o agentie SEO ambitioasa urmareste blogurile entitatilor cu experienta notabila in domeniu la nivel global si se va informa din mai multe surse credibile cu privire la update-ul de algoritm in derulare, pentru a-si putea contura propria opinie.

Monitorizarea zilnica a pozitiilor

Singurul mod prin care se poate constata daca un site este afectat de un update de algoritm consta in monitorizarea fluctuatiilor de trafic si de pozitii. Pe perioada derularii update-ului, este indicat ca acest lucru sa se realizeze zilnic, deoarece fluctuatiile de la o zi la alta pot fi considerabile. Tool-uri precum Google Analytics si Google Search Console (GSC) sunt intens utilizate de o agentie SEO in astfel de cazuri.

Efectuarea unui nou audit

In situatia in care actualizarea de algoritm a avut un impact negativ asupra site-ului, urmatorul pas este realizarea unui audit SEO complet pentru a descoperi cauzele. Exista patru elemente de optimizare SEO pe care auditul trebuie sa le vizeze: continutul, backlink-urile, detaliile tehnice, indicatorii UX.

Totodata, o agentie SEO poate verifica in GSC daca site-ul a primit anumite penalizari manuale. In urma tuturor acestor pasi, agentia poate intui daca e cazul sa ia masuri de reoptimizare SEO astfel incat sa se alinieze la noile reguli „nescrise” ale lui Google.

0 comentariu

Citeste in continuare