Chip Tuning este o modalitate sigura de a creste performanta vehiculului dumneavoastra. Masinile moderne sunt echipate cu unitatea de comanda a motorului ECU, care monitorizeaza cantitatea de combustibil injectat in functie de starea de functionare a motorului si inca o multitudine de parametri.
Chip Tuning este o modalitate sigura de a creste performanta vehiculului dumneavoastra. Masinile moderne sunt echipate cu unitatea de comanda a motorului ECU, care monitorizeaza cantitatea de combustibil injectat in functie de starea de functionare a motorului si inca o multitudine de parametri.
Producatorii de autoturisme sunt obligati sa limiteze aceste programe conform anumitor criterii. Cu alte cuvinte, o masina care tocmai iese din fabrica este configurata sa functioneze in anumiti parametrii optimi, sa spuneam mai pe scurt ca o masina noua este setata sa functioneze la 60-70% din capacitatea sa. Acest lucru, totusi, poate fi modificat cu usurinta si siguranta prin ajustarea datelor stocate in unitatea de control a memoriei, operatiune numita chiptuning.
Acest lucru a fost facut inca din anii 1980-1990 la anumite masini ce permiteau acest lucru. Unitatile moderne de control ale motorului pot fi reglate prin simpla actualizare a software-ului lor. Aceasta procedura este denumita in mod obisnuit tuning la motor sau a unitatii de comanda a motorului. Unitatile de comanda ale motorului sunt o adaugare relativ recent la automobil, aparute pentru prima data la sfarsitul anilor 1970.
Pe masura ce tehnologia a avansat, la fel a facut si electronica care este pe masini. Unitatea de control a motorului intr-un vehicul modern, impreuna cu tehnologia avansata a motorului, face posibila controlul multor aspecte ale functionarii motorului, cum ar fi sincronizarea scanteii si injectia de combustibil. Unitatea de comanda a motorului poate controla, de asemenea, controlul electronic al clapetei de acceleratie (drive-by-wire), controlul turbocompresoarelor, sistemul ABS, transmisia automata si sistemul electronic al stabilitatii.
Castigurile de performanta se realizeaza prin ajustarea temporizarii aprinderii. O sincronizare diferita poate duce la o performanta mai buna. Cu toate acestea, pentru a face fata modificarii, trebuie sa folositi benzina cu cifra octanica mare pentru a evita detonarea sau pre-aprinderea. Producatorii proiecteaza masinile cu o sincronizare specifica si acest lucru poate limita performantele vehiculului.
Motivul pentru schimbarea hartii unitatii de comanda a motorului apare atunci cand exista modificari ale motorului, admisiei sau evacuarii la masina. Aceste modificari schimba modul in care merge motorul, provocand adesea modificarea raportului aer-combustibil.
O unitate de comanda a motorului slab reglata poate duce la scaderea performantei, a condusului si poate chiar provoca daune motorului. Cea mai obisnuita modalitate de „actualizare” a unitatii de comanda a motorului este folosirea fie a modulelor plug-in, asa cum s-a mentionat mai sus, fie a utilizarii unui tuner. Aceste dispozitive se conecteaza in general la portul de diagnosticare, desi in unele cazuri reprogramarea se face direct pe placa de circuit.