Ce stă în spatele succesului pe care îl au anumite afaceri? Desigur, o idee inovativă sau o abordare profesionistă sunt primele motive la care te-ai putea gândi, dar adevărul este că de cele mai multe ori toate acestea sunt produse de oameni. Angajații sunt cei care propulsează afaceri.
Acestea fiind spuse, există totuși și câteva sectoare în care angajații sunt importanți, dar nu e musai să fie mereu aceiași. Acestea sunt sectoarele în care oamenii se angajează tranzitiv și de multe ori sar dintr-un loc de muncă în altul. Calitatea muncii lor este ridicată, dar nu petrec extrem de mult timp într-un loc de muncă din varii motive. Care sunt aceste sectoare?
Magazine
Jobul de vânzător în magazin supune angajații la suficient de mult stres și la interacțiuni nu întotdeauna plăcute. Dată fiind dificultatea relativ scăzută, acest job nu este nici extraordinar remunerat și în consecință nici nu poate păstra un angajat pentru prea multă vreme. Astfel de joburi sunt de obicei potrivite pentru tineri, studenți și cei care au nevoie de un program flexibil.
Industria alimentară
Cred că știi exact la ce ne referim! Cel mai des vei observa că se schimbă angajații în lanțurile de fast food sau în baruri. Munca este destul de solicitantă iar salariul nu este nici el extraordinar. Desigur, ca barman sau chelner poți câștiga mai bine grație bacșișului sau turelor de noapte, dar să pierzi nopțile la nesfârșit nu va fi o idee bună. La cât de repede se schimbă angajații, singura ta cale de a avansa este să reziști mai mult decât ceilalți și să ajungi astfel într-o poziție de management. Asta dacă nu ești acolo doar ca să-ți plătești cursurile.
IT
Ai putea fi surprins de această informație, dar până și în glorioasa industrie IT se schimbă destul de des angajații. Nu știm sigur dacă acest fenomen se întâmplă din cauza sau datorită salariilor foarte bune, dar suntem siguri că de vină sunt orele de lucru prelungite și responsabilitățile ridicate. Mulți dintre cei care aleg această industrie stau într-un loc de muncă doar pentru a învăța bazele și apoi aplica la companii mai mari. Astfel companiile medii trebuie în mod constant să caute noi candidați.
Videochat
Videochatul nu este neapărat o industrie pretențioasă, dar și în acest sector se fac extrem de multe angajări frecvent. În acest caz, fenomenul are mai mult legătură cu incredibila concurență de pe piață și cu multitudinea de studiouri. De obicei modelele sunt loiale atunci când găsesc un studio care știe să le valorifice și să le ofere beneficiile potrivite, dar se întâmplă destul de des să dea și peste studiouri neserioase. Se fac foarte multe angajări în videochat și datorită faptului că această industrie este în plină ascensiune, mai ales la noi în țară. Doar ai grijă cu cine lucrezi.
Vânzări
La fel ca în cazul industriei IT, și industria de vânzări atrage așa numiții mercenari. Cei care stăpânesc arta vânzării ajung să se plieze pe orice mediu și astfel tranziția între joburi este floare la ureche pentru ei. Așadar specialiști în vânzări merg acolo unde profitul este mai atrăgător, forțând astfel angajatorii să caute permanent noi recrutări.
Servicii clienți
Un alt sector în care vei vedea o multitudine de tineri, joburile în call center sunt cunoscute pentru flexibilitatea programului, salariile relativ mici și clienții dificili. Un astfel de job poate fi perfect pe durata studiilor, sau chiar pentru toată viața dacă ai studiat o limbă exotică, dar nu toată lumea este făcută să lucreze direct cu publicul. Majoritatea se plictisesc sau obosesc relativ repede, singura cale de a crește în companie fiind ca supervizor sau trainer.
Nu e nimic în neregulă cu joburile de tranziție, de multe ori sunt o parte importantă a maturizării profesionale. Și, în funcție de stilul de lucru, ai putea chiar să ai o carieră permanentă și să distrugi stereotipurile.