Luand in considerare o masina, fie ca este vorba despre una personala, un mijloc de transport in comun sau una de serviciu, fiecare aspect al acesteia este la fel de important iar reparatiile si schimburile trebuie mereu realizate alegand cele mai bune piese de schimb si consumabile. Facand in acest fel, performantele masinii precum si nivelul de confort si siguranta vor fi mult mai mari. Iar printre numeroasele sisteme si piese de interes, in special in ceea ce priveste nivelul de confort, se numara si aparatul de aer conditionat.
In ziua de azi orice masina are sistem de climatizare desi in urma cu mai bine de 10 ani acest lucru era mai ales la noi in tara o raritate, o masina cu sistem de climatizare, cu aer conditionat fiind foarte scumpa si astfel, accesibila doar anumitor persoane. Acum insa, fie ca vorbim despre un model de 10 000 de Euro, fie ca vorbim despre unul de 100 000 de Euro, ambele au aer conditionat. Fara indoiala ca de la unul la altul, performantele acestora difera insa si la un model ieftin se pot realiza schimbari care sa faca sistemul de climatizare mai bun, in cadrul unui service de calitate.
Chiar si fara foarte multa experienta si cunostinte, orice sofer isi poate da seama cand aerul conditionat al masinii sale nu mai functioneaza asa cum trebuie sau prezinta defecte, precum scurgeri sau alte probleme. O data cu sesizarea acestor aspecte, este bine sa se prezinte cu masina la un service auto in vederea curatarii si testarii sistemului pentru defecte iar in cele din urma, incarcarea cu freon nou, elementul de baza din orice sistem de racire, de la aparatele de aer conditionat auto si cele casnice pana la echipamente frigorifice. Freonul este un compus chimic format din mai multe substante si poate fi obtinut astfel in mai multe tipuri, fiecare fiind mai mult sau mai putin eficient si astfel mai potrivit pentru un anume sistem sau echipament.
Exista multe service-uri si ateliere auto in cadrul caruia se pot face incarcari cu freon. Acest proces de realizeaza prin utilizarea unui echipament special care in principiu pompeaza freonul in instalatie. Acesta este insa pasul final din mai multi ce trebuie urmati. In primul rand trebuie indepartat freonul vechi, care nu mai ofera eficienta si care fara indoiala ca la cele mai multe masini, s-a pierdut in timp. Este oarecum inevitabil ca astfel de pierderi sa nu aiba loc, cauzele fiind multiple, de la slaba calitate a sistemului, a conductelor, instalatiei, amplasarea aparatului AC si diverse alte aspecte.
Servicii de calitate in materie de diagnosticare a problemelor unei instalatii si incarcarea cu freon putem obtine la cei de la Elite Tiers Distribution, pe care ii gasim in Ploiesti. Cu ajutorul aparatului Texa Konfort 780R Bi-Gas, cel mai nou si mai performant din aceasta gama, se pot ocupa de schimbarea freonului la orice tip de masina, rapid si eficient. Exista doua tipuri de freon ce pot fi incarcate intr-o instalatie de aer conditionat auto, numite R134A si R1234YF. Primul este cel clasic, standard iar al doilea este un nou tip de freon, de tip ecologic, cu un impact negativ mult mai mic asupra mediului inconjurator dar si care ofera o eficienta mai mare.
Cu ajutorul acestui aparat, care dispune de doua rezervoare de stocare a freonului precum si de sisteme de analiza si diagnoza performante, sunt oferite servicii de incarcare freon Ploiesti de cea mai buna calitate, rapid si eficient.
Schimbarea sistemului de climatizare reprezinta un proces pe care aproape nimeni nu il face si astfel, se ramane la cel instalat din fabrica. Modelele mai vechi utilizeaza astfel freonul de tip R134A in timp ce modelele noi il utilizeaza pe celalalt. Cu ajutoruk aparatului Komfort, cei de la acest service pot realiza analize, remedieri si incarcari cu freon la orice model de masina.
Intr-o zi calda de vara nimic nu este mai eficient decat aerul conditionat intr-o masina. Cand mergem cu viteza nu este mereu o idee buna sa tinem geamurile lasate si de asemenea, cand stationam, nu este nicio diferenta de temperatura. Cand afara este foarte cald, multe persoane pot incepe sa aiba ameteli, dureri de cap, migrene, atunci cand merg cu masina, ca soferi sau ca pasageri, din lipsa de aer proaspat sau a faptului ca cel de afara este prea cald. Asadar, un bun sistem de aer conditionat este absolut necesar pe timp de vara. Daca stim ca folosim in mod constat masina si o sa conducem si cand afara o sa fie foarte cald, este bine sa schimbam in mod periodic freonul si ulerile din instalatie pentru a putea obtine mereu cele mai bune solutii in materie de racire a aerului.
Un prim pas in procesul de schimbare a freonului este indepartarea celui vechi, urmat de curatarea intregii instalatii, testarea etanseitatii acesteia prin vidare sau pompare de aer sub presiune. Daca sunt sesizate scurgeri mari sau alte defecte, sunt remediate. Iar ultimul pas il reprezinta completarea in parametrii necesari cu freon nou si cu uleiurile necesare. De asemenea, se pune in functiune sistemul pentru a se verifica eficienta acestuia. Pot exista cazuri in care si dupa vor aparea probleme asadar, este bine ca toti pasii sa fie realizati cu atentie si sa se constate la final cat de bine functioneaza sistemul, in cat timp ajunge temperatura la valorile dorite, daca se mentine constanta si asa mai departe.