Serviciile SEO pot aduce beneficii majore, fără precedent (prin comparație cu alte tehnici de promovare online), site-ului tău. În cazul în care ești un antreprenor digitalizat, care deține un site destinat comerțului electronic sau cu rolul de „carte de vizită” (pagină web de prezentare) a companiei deținute, și țintești cât mai sus… atât la propriu, cât și la figurat, Search Engine Optimization poate fi asul din mâneca ta.
Constând în optimizarea site-urilor, precum magazine online ș.a., pentru motorul de căutare Google, numărul 1 în lume, serviciile SEO de înaltă calitate te vor propulsa, ca brand, prin intermediul site-ului aferent business-ului tău, în fruntea clasamentului SERPs.
SERPs reprezintă paginile cu rezultate returnate în urma diverselor căutări inițiate de utilizatorii de Internet, potențiali clienți care se află în căutarea unei oferte comerciale anume. Astfel, în funcție de relevanța căutării traduse prin raportul dintre cerere și ofertă, Google va lista brandul tău ca fiind printre cele mai recomandate din categoria vizată.
Mai mult decât atât, prin servicii SEO, iAgency (cea mai remarcabilă agenție de profil din România) poate influența motorul de căutare astfel încât să te afișeze chiar pe prima poziție din SERPs – ceea ce va însemna, ca sugestie pentru potențialii clienți, dar și din punct de vedere al brand awareness-ului, al încrederii pe care o oferi și al seriozității tale, că site-ul tău este varianta ideală pentru utilizator ca să achiziționeze oferta de care este interesat.
Serviciile SEO implică foarte multe acțiuni și activități constante, desemnând per total un proces continuu, care include: optimizare on-page și optimizare off-page; optimizare tehnică; web design ș.a.m.d. Toate acestea converg către creșterea vizibilității site-ului în Google, ceea ce este sinonim cu mai multe șanse ca acesta să fie accesat și să genereze, prin urmare, trafic organic. Traficul organic este considerat ca fiind traficul „de calitate”, care poate produce conversii reale, contribuind astfel la majorarea profitului.
Acestea fiind zise, prin servicii SEO înțelegem o tehnică de marketing digital care urmărește stimularea traficului organic, cu scopul de a atrage pe site cât mai mulți potențiali clienți – care, în cele din urmă, să încheie o tranzacție electronică și să determine creșterea ratei de conversie (a veniturilor unui business online).
Însă, în ce măsură poate Search Engine Optimization să influențeze astfel de aspecte?
Conform studiilor recente, al statisticilor deținute de marile agenții din România și nu numai, s-a constatat faptul că peste 50% din întregul trafic organic al site-urilor provine ca urmare a implementării unui proces de optimizare SEO pe termen lung.
În ceea ce privește traficul plătit, provenit din campaniile de tip PPC – care deși deseori pot fi cu succes îmbinate cu SEO –, procentul de stimulare a traficului este mult mai scăzut, existând anumiți specialiști care îl aproximează în jurul valorii de 10%. La rândul ei, prezența în Social Media poate influența traficul unui site cu o majorare de doar 5%. Celelalte procente (de până la 100%) desemnează diverse alte surse ce pot contribui la promovarea unui site și, implicit, la creșterea traficului acestuia. De pildă, influencer marketing-ul.
În orice caz, nu doar în termeni de cifre, ci și în termeni de calitate (vorbind de trafic organic), serviciile de optimizare SEO sunt cea mai dezirabilă tehnică de e-marketing la ora actuală, la un raport calitate-preț deosebit de avantajos.