Cum îți dai seama daca turbina este defectă?

by Redactia B24FUN

Autovehiculele turbo sunt din ce în ce mai populare ținând cont de faptul că un turbocompresor este un sistem suplimentar pe care producătorii îl folosesc pentru a crește puterea unui motor. Astfel, instalând o turbină auto, motoarele relativ mici sunt capabile să ofere performanțe asociate în mod obișnuit cu motoare mai mari.

Odată cu această mare putere, însă, vin și noi responsabilități. Turbina auto este o piesă adiacentă ce trebuie îngrijită și întreținută, dar și reparată atunci când se strică. Altfel spus, turbinele, la fel ca orice altă piesă auto, se vor defecta în cele din urmă. Ținând cont de acest lucru, Iată o listă de semne care te pot avertiza că ceva este în neregulă cu turbina auto. 

  • Mașina pierde putere

Unul dintre primele semne prin care îți poți da seama că ceva este în neregulă cu turbina este atunci când motorul începe să-și piardă din putere. Cum anume se întâmpla asta? Mașina devine tot mai lentă, accelerează mai greu și nu mai atinge viteza maximă sau are probleme în menținerea unor viteze mai mari.

Desigur, aceste pierderi de putere pot fi atribuite și altor cauze, însă ar fi indicat să mergi cu mașina la un atelier de service auto sau recondiționare turbină pentru a fi verificată și eventual reparată. 

  • Zgomote persistente sau motor care scârțâie

Un alt semn că turbina ar putea fi deteriorată este dacă începe să scoată un zgomot puternic sau un fel de scârțâit foarte deranjant. Adică ceva între un burghiu, freza de la dentist și sirena de poliție. 

Cu toate că sursa acestui zgomot ar putea fi și alta decât turbina, tot este un semn că ceva este în neregulă cu mașina deci tot este indicat să-i faci o revizie generală. În cazul în care, într-adevăr, turbina este de vină, cel mai probabil este vorba despre un furtun fisurat pe undeva. În timp, sunetul va continua să devină din ce în ce mai puternic până când, în cele din urmă, motorul va ceda complet. 

  • Fum de eșapament excesiv

La un autovehicul ce funcționează în parametri optimi, fumul de eșapament ar trebui să rămână cât mai aproape de incolor. În situațiile în care fumul începe să iasă în cantități foarte mari, precum hornul bunicii de la țară sau într-o nuanță puternic albăstruie sau gri, acesta ar putea fi un semn că turbina este deteriorată și există o scurgere pe undeva. 

De regulă, atunci când uleiul se scurge în sistemul de evacuare, acesta produce un fum puternic pe măsură ce arde. Totodată, ar mai putea fi și un indicator al unei fisuri în carcasa turbocompresorului ori că există garnituri interne deteriorate. Oricum ar fi, cel mai bine este să mergi cu mașina la centrul de service.

  • Lumina de verificare a motorului aprinsă constant

Unul dintre cele mai evidente semne că ceva nu este în regulă cu turbina este atunci când se aprinde becul de control al motorului. Desigur, este un semn general, motivele putând fi diverse și cu siguranță o scanare completă a autovehiculului de către un profesionist poate lămuri care este problema.

Este important să știi că o lumină de verificare a motorului nu indică întotdeauna că este ceva în neregulă cu turbina, dar, în schimb, cu siguranță avertizează că ceva este în neregulă cu motorul. 

Ca un sfat final, odată ce ai recunoscut cel puțin unul din aceste semne și bănuiești că este ceva în neregulă cu turbina auto, mergi cât mai repede posibil cu mașina la o expertiză. Cu cât conduci mai mult cu un turbina defectă, cu atât mai multe daune va avea motorul și, prin urmare, va costa mai mult să fie reparat. 

0 comentariu

Citeste in continuare