Realizarea unui videoclip poate parea la indemana oricui, iar pana la un punct, acest lucru este adevarat. Datorita faptului ca piata abunda in produse si servicii, oricine doreste sa realizeze un continut video are acces la echipamente de calitate. Insa, un videoclip de succes inseamna mult mai mult decat echipamentul folosit. El presupune mai multe etape, iar succesul acestuia este asigurat de cateva elemente cheie si de o strategie bine pusa la punct.
Invata de la profesionisti
Videomaniax este una dintre cele mai dinamice si de succes agentii de productie video de pe piata. Acestia cunosc in profunzime domeniul si au gasit reteta succesului pentru realizarea unui continut video care poate deveni viral. Iata care sunt sfaturile profesionistilor pentru cei care doresc sa-si dezvolte afacerea prin intermediul retelelor sociale:
- Viziunea
Tehnologia de calitate permite realizarea unui videoclip de calitate folosind camerele de inalta rezolutie integrate in telefoane. Echipamente precum microfoane performante si lumini se gasesc in magazine de specialitate si sunt accesibile oricui. Insa, aceste elemente constituie doar o parte din procesul realizarii unui videoclip. Totul trebuie sa inceapa cu un concept bine gandit.
Asta presupune o analiza atenta a specificului produselor/serviciilor, a publicului tinta si a mesajului pe care doresti sa il lansezi. In plus, este necesar sa intelegi care este cel mai eficient canal de partajare pentru continutul tau. Fiecare platforma sociala este potrivita pentru un anumit tip de servicii/mesaje.
Procesul de productie video presupune o documentare temeinica, o intelegere a algoritmilor platformelor online, precum si o viziune de ansamblu a procesului, de la inceput, pana la sfarsit.
- Etapele procesului
Orice continut video are specificul sau, in functie de anumite elemente: buget, stil, continut, efortul depus in cadrul realizarii. Cu toate acestea, exista cateva etape standard in cadrul procesului de realizare:
– Pre-productie: planificare si coordonare
– Productie: inregistrarea tuturor elementelor care vor constitui videoclipul
– Post-productie: editarea intregului continut si forma lui finala
Etapa de pre-productie:
Procesul de productie video trebuie sa inceapa cu definirea unei strategii si cu alocarea bugetului. In functie de aceste elemente, ulterior conceptul va trebui definitivat. Asta presupune stabilirea unui timeline pentru realizarea proiectului, conceperea unui fir narativ, realizarea scenariului, selectia actorilor si gasirea unei locatii potrivite.
Etapa de productie video
In acest punct se inregistreaza toate elementele videoclipului, in stare bruta. Odata inceputa aceasta etapa, intreaga echipa va trebui sa cunoasca cerintele si viziunea celui responsabil cu conceptul. Intregul echipament va trebui montat, calibrat si adaptat contextului. Daca videoclipul presupune interviuri, acestea se realizeaza tot in acest punct. De asemenea, daca este nevoie de naratiune, acest element trebuie inregistrat.
Etapa de post-productie
Aceasta este etapa in care proiectul va prinde viata. In acest moment se intampla magia. Iar pentru ca rezultatul trebuie sa fie unul spectaculos, indemanarea va trebui sa fie pe masura. Experienta, dar si creativitatea joaca un rol important. Pentru a putea deveni viral videoclipul trebuie sa contina cateva elemente esentiale ce vor trebui subliniate si scoase in evidenta in etapa de post-productie.
O firma specializata in productie video parcurge aceste etape in mod frecvent. Poti beneficia de experienta indelungata in domeniu a profesionalistilor. Acestia te vor scuti de foarte timp si efort, iar rezultatul va fi pe masura asteptarilor.