Fundamentul unui motor normal este acela de a avea aer și combustibil în proporții corecte, pe lângă aprinderea oferită de bujii.
Așa a apărut ideea de a injecta mai mult aer și mai mult combustibil în același spațiu dat, pentru a obține o explozie mai intensă, mai eficientă, dar mult mai puțin poluantă.
Turbocompresorul este componenta care poate folosi gazele de eșapament într-un mod reciclabil, optimizând puterea vehiculului, pe lângă faptul că este eco friendly.
Turbosuflanta mașinii: definiție
Turbosuflanta auto este un compresor centrifugal care folosind energia dată de gazele de eșapament, trimite cu putere aer curat în motor și are un debit sporit comparativ cu acela pe care l-ar primi motorul autovehiculului respectiv în mod natural.
Turbocompresorul, generic vorbind, poate fi definit ca orice dispozitiv electric care utilizează energia cinetică a gazelor de eșapament degajate de un motor cu ardere internă pentru a comprima aerul în scopul utilizării sale ulterioare în acest motor crescându-i eficiența.
Din ce se compune o turbosuflantă auto?
– un grup turbină;
– un grup compresor;
– un arbore;
– tubulatură;
– un intercooler (răcitor de aer).
Rotorul turbinei este conectat prin intermediul unui arbore cu rotorul compresorului. Cele două rotoare se învârt împreună absorbind și comprimând o cantitate mare de aer. Acest aer este foarte dens și fierbinte. El este trecut printr-un răcitor de aer de supraalimentare, în care se răcește după care intră din nou în motor.
În comparație cu un motor termic aspirat ce produce aceeași putere maximă, consumul de
combustibil al unui motor turbo supraalimentat este mai mic, fenomen datorat reciclării unei părți din energia disipată. Datorită capacității cilindrice mai reduse a unui motor turbo se reduc automat și pierderile termice generate prin frecări, fapt care conduce implicit la creșterea randamentului în funcționare.
Prin procedeul de supraalimentare, presiunea în colectorul de admisie ajunge de multe ori chiar la valori de până la 0,13 Mpa presiunea atmosferică. Drept urmare, umplerea cilindrilor este îmbunătățită, randamentul volumetric fiind și el impresionant.
Pentru că o turbosuflantă nouă este destul de scumpă, șoferii nu ar trebui să se ferească de a face remedieri la cea pe care deja o au, dar care începe să nu mai funcționeze așa cum trebuie.
Într-o perioadă de pandemiei în care criza economică își arată colții la toate nivelele, a face economii este la ordinea zilei pentru români. De ce ai cheltui așadar în mod inutil o sumă importantă, în condițiile în care categoric este mult mai ieftin a-ți repara subansamblul auto pe care îl ai deja, nu a te repezi să-ți cumpări o turbosuflantă nouă?
Este mai mult decât firesc să faci acest lucru, deoarece spre deosebire de un motor, durata de viață a turbosuflantei este mult mai mare.
Defectarea turbosuflantei
Defectarea turbosuflantei motorului mașinii este determinată de obicei o întreagă serie de alte defecțiuni sau intervenții tehnice greșite făcute la autovehiculul respectiv.
În linii generale, defecțiuni ale turbosuflantelor sunt cauzate de problemele de lubrifiere (reținerea uleiului, limitarea nejustificată sau lipsa curgerii uleiului așa cum ar fi normal, prezența unor corpurilor străine în ulei etc.).
Mai există și defecțiuni cauzate de pătrunderea obiectelor străine în rotoarele compresorului și/sau ale turbinei.
Există firme specializate în țara noastră care pot face cu maxim profesionalism reparații turbosuflante. RMC Turbo este una dintre ele.
Intră pe site-ul rmcturbo.ro pentru a afla cum te pot ajuta specialiștii de aici, dacă turbosuflanta mașinii îți joacă feste!