Știai că, de-a lungul unui an, Google își actualizează algoritmul de căutare de câteva sute de ori? Deși majoritatea acestor actualizări sunt insesizabile, întotdeauna există și modificări care perturbă regulile de căutare. De cele mai multe ori, schimbările Google urmează un model previzibil pentru identificarea conținutului relevant, ceea ce ne face pe mulți dintre noi să ne întrebăm dacă SEO este cu adevărat necesar.
Webmasterii recunosc că, de-a lungul timpului, unele tehnici SEO au fost integrate în campaniile de marketing digital, iar altele sunt învechite. În același timp însă, specialiștii afirmă că apar alte metode SEO complet noi, care sunt din ce în ce mai complexe și care fac ca optimizarea motoarelor de căutare să fie din ce în mai competitivă și mai nuanțată. Iată 3 tendințe SEO apărute în ultima perioadă, dar care vor câștiga teren și în viitor, conform previziunilor webmasterilor.
- User Experience (UX)
În mai 2020, Google a introdus conceptul Core Web Vitals – trei criterii prin care Google măsoară experiența oferită de website-uri utilizatorilor. Toate aceste criterii vizează percepția unei pagini web: cât de repede se încarcă, care este nivelul de interactivitate și de stabilitate al acestei pagini.
Google a anunțat deja că, în mai 2021, Core Web Vitals va deveni criteriu decisiv pentru poziționare în clasamentul motoarelor de căutare. Acest lucru înseamnă că, în cazul în care există două pagini cu relevanță, calitate și autoritate similare, diferența va fi făcută pe baza experienței oferite utilizatorilor.
În plus, Core Web Vitals va servi paginilor drept calificativ pentru a apărea în Google Top Stories. În trecut, doar paginile AMP puteau apărea în Top Stories. Cu ajutorul Core Web Vitals, Google va putea măsura viteza paginilor, iar această oportunitate va putea fi extinsă la toate paginile cu un scor de optimizare suficient de mare.
- Inteligența artificială
Începând cu 2015, prin intermediul algoritmului RankBrain (sistem prin care Google înțelege intenția de căutare a utilizatorilor) și culminând cu BERT (algoritmul pentru înțelegerea limbajului natural) în 2019, Google a făcut un pas important în utilizarea inteligenței artificiale (AI) pentru a interpreta atât căutările, cât și rezultatele acestora.
În doar un an de la lansare, BERT a ajuns să fie folosit în aproape 100% din căutările în limba engleză, darorită faptului că poate elimina ambiguitatea lexicală, înțelege sinonimele și corectează greșelile de ortografie. Tot cu ajutorul AI, Google poate identifica melodii și clipuri video relevante.
- Local SEO
Interesul Google vizavi de calitatea și relevanța website-urilor este în creștere și în ceea ce privește căutările locale. Contul Google My Business permite adăugarea de informații suplimentare astfel încât userii pot afla informații relevante fără a accesa website-ul.
Companiile pot face postări, pot răspunde întrebărilor utilizatorilor, pot adăuga produse și servicii, pot permite efectuarea de rezervări și pot configura mesaje – toate din contul Google My Business. Odată cu apariția COVID-19, Google le-a oferit website-urilor și posibilitatea actualizarii informațiilor în contextul pandemiei (modificarea programului, colectarea de donații, măsurile de protecție utilizate etc,). Specialiștii de la r2.ro recomandă ca Google My Business să fie actualizat constant (postări, răspunsuri la întrebări etc.), iar o atenție deosebită trebuie acordată recenziilor oferite de utilizatori.