Despre anvelopele de iarna

by Redactia B24FUN

Șoferii cu experiență nu au nicio dificultate în alegerea de anvelope iarnă, deoarece cunosc foarte bine toate caracteristicile anvelopelor, spre deosebire de începători. Însă,automobiliştii  novici trebuie sa se familiarizeze cu complexitatea si caracteristicile anvelopelor de iarna pentru a face alegerea corectă.

Cum să alegi anvelope iarnă?

Anvelopele de iarnă trebuie selectate în funcție de stilul tău de conducere. Dacă te numeri printre fanii vitezei, atunci în niciun caz nu cumpăra un cauciuc cu vârfuri. Cert este că în orașele mari gheața nu rămâne prea mult timp pe șosea, și prin urmare, sensul de utilizare a vârfurilor este pierdut. Conducerea rapidă pe asfalt cu pneuri cu pivotare va duce la pierderea știfturilor – acestea vor fi pur și simplu smulse din pneu. Cu toate acestea, pe gheață, proprietarii de mașini cu anvelope nedemargate trebuie să fie foarte atenți.

Însă, pentru șoferii calmi și începătorii, anvelopele arcuite sunt cele mai bune, deoarece știfturile cresc semnificativ aderența anvelopei pe suprafața drumului. În condiții de gheață, știfturile compensează lipsa experienței de conducere, astfel încât începătorii ar trebui să cumpere pneuri cu pivotare, indiferent de stilul de conducere. Locuitorii din orașele mari care folosesc mașina exclusiv pentru serviciu sau cumpărături, pot achiziționa în siguranță anvelope de iarnă studded.

Ținând cont de particularitățile iernii în regiunile de munte, pot fi recomandate majorității șoferilor, anvelope cu tije. În sezonul rece, drumurile din aceste regiuni sunt acoperite cu gheață într-o măsură mai mare sau mai mică, deci conducerea nechibzuită este inadecvată, iar siguranța suplimentară nu este de prisos. Dacă jobul tău presupune călătorii de afaceri, atunci are sens să cumperi anvelope M+S pentru a te asigura de situațiile meteorologice nefavorabile.

Anvelope M+S

M + S (Noroi și Zăpadă) este un marcaj special pe peretele lateral al unei anvelope auto, care are performanțe ridicate pe zăpadă. Introducerea etichetării legale legată de performanță, a facilitat identificarea anvelopelor de iarnă. Simbolul alpin sau muntele cu trei vârfuri cu fulg de zăpadă (3PMSF) a intrat în vigoare în noiembrie 2012, în conformitate cu Regulamentul UE 661/2009 „Cu privire la siguranța autovehiculelor”. Anvelopa M+S poate fi utilizată numai dacă are performanțele minim necesare pe zăpadă, așa-numitul „indice de prindere a zăpezii” acceptabil.

Marcajele de nămol și zăpadă (etichetate M + S, MS sau M&S) sunt folosite pentru identificarea anvelopelor de iarnă de mai mulți ani. Deși M + S are o definiție legală, aceasta nu este asociată cu cerințele minime de performanță pe timp de iarnă, ci este utilizată pe scară largă de către producătorii de anvelope, pentru a face referire la produsele de iarnă. Anvelopele M + S au o tracțiune mai bună pe zăpadă, oferă o contribuție importantă la siguranța în condus pe timp de iarnă, în special pentru mașini mari și autoutilitare. Experții de vârf din lume recomandă cu fermitate echiparea unui vehicul cu patru anvelope M+S. Instalarea de anvelope M + S este obligatorie în unele țări europene.

 

0 comentariu

Citeste in continuare