Care este cea mai mare diferenta intre abordarea unei agentii profesioniste de optimizare SEO (pentru motoarele de cautare, in speta Google, care are o cota de piata de peste 95%, atat in Romania, cat si la nivel mondial) si asa-zisii „experti” sau freelanceri in domeniu?
Faptul ca, in timp ce angajatii celei dintai inteleg si transmit faptul ca Search Engine Optimization este un proces continuu, cu rezultate pe termen mediu si lung, ceilalti promit schimbari vizibile aproape de pe-o zi pe alta. Bineinteles, acestia manipuleaza botii gigantului IT, in mod deliberat sau nu, folosind tehnici invechite, care intre timp au devenit nu doar dezavuate, ci chiar penalizate de catre Google.
Citind articolul in continuare, vei afla care sunt unele dintre cele mai uzitate astfel de tehnici de optimizare SEO, numite in limbajul de specialitate „black hat”, prin comparatie cu abordarea „white hat”, conforma cu termenii si conditiile Google:
1. Keyword stuffing. Probabil cea mai cunoscuta practica „neortodoxa” de optimizare SEO, aceasta consta in repetarea nenaturala si aproape obsesiva a cuvintelor cheie. In mod paradoxal, pana ca Google sa-si rafineze algoritmii, tactica functiona de multe ori, insa astazi este foarte usor de observat si „amendat”. In general, se recomanda o densitate de keyword-uri de 1-2% din continut;
2. Text ascuns. Exista diferite modalitati de a ascunde textul in pagina: folosind aceeasi culoare precum fundalul, plasandu-l in afara ecranului sau in spatele unei imagini ori setand „marimea” fontului la zero. Cu toate acestea, nimic nu va scapa „vigilentei” crawleri-lor motorului de cautare, iar consecintele vor fi dure, ducand la disparitia din SERP (paginile cu rezultatele cautarilor);
3. „Mascarea” continutului. Aceasta tehnica este similara celei precedente, intrucat vorbim tot despre doua versiuni ale site-ului – una destinata utilizatorilor, iar cealalta – botilor Google. Totusi, diferenta este ca, in cazul „mascarii” (cloaking, in engleza), se urmareste rankarea pe cuvinte cheie care nu au nicio legatura cu domeniul respectiv (lucru care intra sub incidenta spam-ului);
4. Continut de slaba calitate. Surprinzator sau nu, continutul de slaba calitate a ajuns sa fie o „tehnica” penalizata de optimizare SEO, intrucat Google pune mare accent pe experienta utilizatorilor si relevanta informatiilor furnizate de site-uri. Content-ul duplicat a primit „cartonasul rosu”, iar originalitatea si utilitatea au devenit cuvintele de ordine;
5. Redirect-uri inselatoare. In mod normal, redirect-urile se folosesc pentru a trimite utilizatorii catre o noua versiune a paginii/site-ului. Totusi, cand se apeleaza la aceasta unealta pentru a afisa un cu totul alt continut, lucrurile se schimba, iar Google ar putea decide sa nu urmeze redirect-ul, ci sa afiseze pagina originala;
6. „Ferme” de link-uri. Acestea sunt platforme create cu un singur scop: de a creste popularitatea unor site-uri, prin marirea numarului de backlink-uri catre ele. Totusi, tinand cont ca, de cele mai multe ori, continutul din astfel de „ferme” este unul de slaba calitate si plin de… link-uri, crawler-ii le vor depista cu usurinta, iar efectul va fi complet opus celui scontat;
7. Retele private de blog-uri. Nu in ultimul rand, PBN-urile (private blog networks) se formeaza prin achizitionarea unor domenii expirate, cu autoritate mare, care sunt apoi „populate” cu nenumarate link-uri catre site-urile vizate. Abordarea este similara „fermelor” de link-uri, cu diferenta ca PBN-urile nu fac si schimb de link-uri (link exchange).
In concluzie, asa-zisele „tactici” de optimizare SEO prezentate mai sus sunt de domeniul trecutului, iar, in prezent, directia este una singura: oferirea unei experiente placute utilizatorilor site-ului tau, cu tot ce presupune ea (un timp scurt de incarcare, continut original si relevant, concordanta intre oferta de produse/servicii promisa si cea reala etc.).